1. Εξατομικευμένη νομική πληροφόρηση, μέσω της επεξεργασίας υποβληθέντων ερωτημάτων στα πεδία της κοινωνικής ασφάλισης και των εργασιακών σχέσεων, με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του έργου.
Η εξατομικευμένη νομική πληροφόρηση παρέχεται στους ανέργους με την υποβολή ερωτήματος στο δίκτυο μέσω της χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του έργου. Νομικοί συνεργάτες επεξεργάζονται τα ερωτήματα των χρηστών, απαντούν σε αυτά και εν συνεχεία αποστέλλονται οι απαντήσεις στους ενδιαφερομένους.
2. Διά ζώσης και εξ αποστάσεως ατομική ή ομαδική πληροφόρηση στο πεδίο της απασχόλησης.
Οι υπηρεσίες πληροφόρησης έχουν στόχο την άμεση, ουσιαστική, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των ανέργων, αξιοποιώντας ορθολογικά, στοχευμένα και ουσιαστικά τις διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την αγορά εργασίας και την απασχόληση, αναπτύσσοντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα πληροφόρησης ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες τους.
Ένας άνεργος έχει τη δυνατότητα να ζητήσει πληροφορίες για:
- Θέσεις εργασίας και προκηρύξεις θέσεων.
- Επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης/απασχόλησης.
- Θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης.
- Θέματα επαγγελματικής ανάπτυξης/σταδιοδρομίας.
- Διαδικασίες, απαιτούμενα δικαιολογητικά, παροχές.
- Αναγνώριση τίτλων σπουδών, πιστοποίηση γνώσεων, επαγγελματικά περιγράμματα.
3. Διά ζώσης ατομική ή ομαδική πληροφόρηση
Ο σύμβουλος –είτε κατά τη διάρκεια εξατομικευμένης συνεδρίας με τον συμβουλευόμενο είτε κατά τη διάρκεια υλοποίησης ομαδικού εργαστηρίου– παρέχει έγκυρη πληροφόρηση στους ενδιαφερομένους και πρόσφατη ενημέρωση σε θέματα που άπτονται του πεδίου της απασχόλησης. Η πληροφόρηση βασίζεται σε αντικειμενικές έντυπες ή ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης, οι οποίες και κοινοποιούνται στους χρήστες της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
4. Εξ αποστάσεως ατομική πληροφόρηση (μέσω e–mail ή τηλεφώνου ή ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας)
Η εξ αποστάσεως πληροφόρηση με τον προαναφερόμενο τρόπο πραγματοποιείται είτε λόγω απόστασης (για παράδειγμα, όταν ο χρήστης δεν έχει εύκολη πρόσβαση στη διά ζώσης παρουσία στη δομή) είτε όταν έχει ζητηθεί από το χρήστη η αποστολή της απάντησης σε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε αυτές τις περιπτώσεις πραγματοποιείται τηλεφωνική επικοινωνία, προκειμένου να λάβει πληροφόρηση ο χρήστης και περαιτέρω διευκρινίσεις για το θέμα που τον ενδιαφέρει.
5. Εξ αποστάσεως ομαδική πληροφόρηση
Η ομαδική εξ αποστάσεως πληροφόρηση αποσκοπεί στη διάθεση εξειδικευμένων κειμένων/οδηγών, στους οποίους αναλύονται θέματα σχετικά με το πεδίο απασχόλησης, το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής σταδιοδρομίας των ανέργων, καθώς και τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο σκοπός της συγκεκριμένης υπηρεσίας συνίσταται στην ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε χρήσιμο πληροφοριακό υλικό, με σαφή προσανατολισμό στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας, ώστε να αξιοποιηθεί από τους ανέργους, ξεπερνώντας τους όποιους χωροχρονικούς περιορισμούς (οι άνεργοι, σε οποιονδήποτε γεωγραφικό τόπο, έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν με βάση τις ανάγκες τους το χρόνο που θα διαθέσουν στη μελέτη του πληροφοριακού υλικού που τους ενδιαφέρει).
Η πληροφόρηση από απόσταση βασίζεται στη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και ειδικότερα του διαδικτύου. Ως εκ τούτου, όλοι έχουν πρόσβαση στο εξ αποστάσεως πληροφοριακό υλικό με πολλαπλούς τρόπους: α) μέσω της ιστοσελίδας του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, όπου τα πληροφοριακά κείμενα είναι στο σύνολό τους μονίμως αναρτημένα, β) μέσω της ηλεκτρονικής αποστολής των κειμένων στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των ανέργων χρηστών των υπηρεσιών του έργου οι οποίοι έχουν απευθυνθεί και έχουν εξυπηρετηθεί από τις αντίστοιχες δομές, γ) μέσω της ηλεκτρονικής αποστολής σε συνεργαζόμενους φορείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην υποστήριξη της συγκεκριμένης ομάδας-στόχου, με σκοπό την περαιτέρω διάχυση των κειμένων στους αποδέκτες των υπηρεσιών τους.